понедельник, 5 мая 2014 г.

სასწავლო ხასიათის ექსკურსია წალენჯიხაში

დათვალიერების ობიექტები:
1,ლეო ქიაჩელის(შენგელაია)სახლ-მუზეუმი.
2,ტერენტი გრნელის(კვირკველია)სახლ-მუზეუმი
3,წალენჯიხის ისტორიულ–ეთნოგრაფიული მუზეუმი

ეტაპები
შესასრულებელი საკითხები
მოსწავლეთა რაოდენობა
დრო
I
ჯგუფის დაგეგმვა
15-20
მაისის დასაწყისი
II
მწერალთა შემოქმედების შესწავლა განხილვა
მე-7 კლასი
3-15 მაისი
III
მუზეუმების დათვალიერება
20-25
17.მაისი


воскресенье, 4 мая 2014 г.

თემა-ნოდარ დუმბაძის „სისხლი“-მე-7 კლასი


გაკვეთილის მიზანი:
·        ტექსტზე დაყრდნობით პერსონაჟთა დახასიათების,მწერლის სათქმელის ამოცნობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
·        მხატვრული საშუალებებისა და ენობრივი კონსტრუქციების სწორად გადმოცემის უნარ-ჩვევების განვითარება.
აქტივობები:
·        ნასწავლი მასალის შეჯამება /ანალიზი/
·        პრეზენტაცია
·        პრეზენტატორების შეფასება - თვითშეფასება
·        განმსაზღვრელი შეფასება

გაკვეთილის მსვლელობა:
                     აქტივობა I /დრო-5 წთ/
                  მონაწილეობს მთელი კლასი
დავსვამ კითხვებს:
·        რაზე მიგვანიშნებს ავტორის სიტყვა „ფიქრები“,რომელსაც ხშირად იმეორებს ნაწარმოებში?
·        გაიხსენეთ  თქვენთვის საინტერესო ეპიზოდები ნოდარ დუმბაძის ცხოვრებიდან.
              
                  აქტივობა II
ჯგუფური მუშაობა 10 წთ
·        ჯგუფის წევრებს დაურიგდებათ კითხვები,შეაჯამებენ ნასწავლ მასალას;შეასრულებენ გრამატიკულ წერით დავალებებს.
ჯგუფი #1
-როგორ ფიქრობთ,რაიყო ბიჭის სევდის მიზეზი,გადმოეცით მისი შორეული ფიქრები?
-გამოკვეთეთ რას საყვედურობს ბებია შვილიშვილს,რაში არწმუნებს იგი ქიშვარდი ბაბუას?
-იულიას აზრით,რის საფუძველზე შეიძლება გამოსწორებულიყო შვილიშვილი და რას ფიქრობს ცაცხვის ძირში მდგომი ბიჭი?
-რა აწუხებს ყველაზე ძალიან ბაბუას?
ჯგუფი #2
-რას ფიქრობდა ინტაბუეთის გზაზე მიმავალი ბიჭი?
-იგრძნო თუ არა შვილიშვილის ფიქრები ბაბუამ?
-„უნდა მიეჩვიო აწი,ბაბუა,ფიქრს,დროა!“-თქვა მოხუცმა-რაზე მიგვანიშნებს ეს სიტყვები?
-„ბიჭი კვლავ კისერში გრძელთოკჩაბმულ ბოჩოლასავით აედევნა უკან“-რატომ მოყავს შედარების ეს მაგალითი ავტორს?
ჯგუფი #3
-ახსოვდა თუ არა ბიჭის დედა,გადმოეცით მისი ფიქრები:“როგორ დაბერებულა ამ ერთ წელიწადში....“
-რა მიზნით და რა დროში მოაკითხა ბებიამ შვილიშვილს,რა იყო ის დიდი გრძნობა, რისი მიზეზითაც მოინახულებს ბებია ბიჭს?
-რა აწუხებს ყველაზე ძალიან ბაბუას?
ჯგუფი #4
-ავტორი ამბობს:“....ეს არიყო მიღება-ჩაბარების აქტი,ეს იყო ბიჭის გამო ადუღებული ორი სისხლის ჭიდილი და ორი გულის ქვითინი...“
განმარტეთ(გააანალიზეთ)რას ნიშნავს ეს სიტყვები?
-ჩამოაყალიბეთ ბაბუას გადაწყვეტილება
-ვის ნერგს უწოდებს ბებია შვილიშვილს,როგორ გესმით სიტყვა “ნერგო“?
-გადმოეცით ბაბუას განცდა
ჯგუფი #5
-მარტო დარჩენილი მოხუცი ღრმა ფიქრებში იყო.რას ფიქრობდა იგი როცა კარი შემოაღო შვილიშვილმა?
-შუაღამისას შვილიშვილი ბაბუასან დაწვა,კედლისკენ მიბრუნებულ ბაბუას ზურგზე მიეკრო.“რა ცივია საწყალი ბაბუა“-გაიფიქრა შვილიშვილმა,“რა თბილია ეს მამაძაღლი“-გაიფიქრა ბაბუამ?
-ბაბუას აზრით, რამ მოიყვანა შვილიშვილი?
-რატომ ამბობს ავტორი:“მხოლოდ სისხლი ლაპარაკობდა და ფიქრობდა,ხოლო რას ლაპარაკობდა და რას ფიქრობდა სისხლი,ღმერთმა უწყის“?
გრამატიკული დავალება
ჩაწერეთ ცხრილის პირველ გრაფაში მოცემული ზმნების საწყისი ფორმა.

ვაშენებ
ავაშენებ
ავაშენე
ამიშენებია

ვაბამ
დავაბამ
დავაბი

დამიბამს

ვკერავ
შევკერავ
შევკერე
შემიკერავს

ვტეხ
გავტეხ
გავტეხე
გამიტეხია

ვრეკავ
დავრეკავ
დავრეკე
დამირეკავს

                             აქტივობა III-15 წთ

პრეზენტაცია:
·        პრეზენტატორების მიერ კითხვა-პასუხების ჩამოყალიბება,ჯგუფის ნამუშევრების გამოფენა


                         აქტივობები
·        დამატებითი კითხვები-5წთ
-რა რის ნაწარმოები დედააზრი?
-თქვენ რომელ პერსონაჟს თანაუგრძნობთ ყველაზე მეტად და რატომ?
-არის თუ არა ,თქვენი აზრით,ბაბუა ბიჭისთვის მისაბაძი პიროვნება და ვინ არის  მისაბაბაძი პიროვნება თქვენს ოჯახში ?
·        პრეზენტატორების შეფასება-3 წთ
·        გრამატიკული დავალებების შემოწმება-3წთ
·        გაკვეთილის შეჯამებ-შეფასება-2წთ
·        საშინაო დავალება /წერითი/-2წთ
„ერთი ეპიზოდი ჩემი ოჯახის ცხოვრებიდან“


воскресенье, 27 апреля 2014 г.

პროექტი- ,,“გაუფრთხილდი შენს თავს! გამიფრთხილდი მე! გაუფრთხილდიდედამიწას!“

სსიპ ქალაქ ხობის #1 საჯარო სკოლა
კლასი- VII
პროექტი-  ,,გაუფრთხილდი შენს თავსგამიფრთხილდი მეგაუფრთხილდიდედამიწას!“

22აპრილი-  დედამიწის დღისადმი  მიძღვნილი კვირეულის გახსნა.
-         ფლეშ-მობი
-         ანკეტური გამოკითხვა
23 აპრილი -აქცია - ,,მე,შენ, ჩვენ - ერთად დავასუფთავოთ ჩვენი ქალაქი“
24 აპრილი -კედლის გაზეთების გამოფენა- პრეზენტაცია
25 აპრილი -    ფილმის ჩვენება
26 აპრილი  -            ესე ,,წერილი დედამიწას“
                         ასფალტზე   ხატვა-  ,,დედამიწა  ჩვენი სახლია“

პროექტის ხელმძღვანელი- მანანა წულეისკირი
                                              ზაირა ცხადაია


















суббота, 26 апреля 2014 г.

პროექტი "სამკუთხა ბარათები"

პროექტში მონაწილეობს 10-15 მოსწავლე/მე-7-მე12/
მიზანი  -  მოსწავლეები იცნობენ თუ არა მეორე მსოფლიო ომის ვეეტერანებს,გაიცნონ                                     ისინი,რომლებიც დღემდე თავიანთი ქვეყნისა და ხახლსი სიყვარლით ცოცხლობენ.
პროექტზე მუშაობის ვადები:დასაწყისი 15 აპრილი,დასასრული 9 მაისი.
განსახორციელებელი ამოცანები
მოკლე აღწერა
ვადა
მოსალოდნელი შედეგი
მოსალოდნელი შედეგის ამსახველი მასალები
საჭირო რესურსები
პასუხისმგებელი პირები(ჯგუფის ხელმძღვანელები
ქალაქში მცხოვრებ ვეტერანთა სახელობითი სიის დადგენა
15.04-9.05
შევისწავლით მეორე მსოფლიო ომის ვეტერანთა ცხოვრებასა და მოღვაწეობას.პატივს მივაგებთ მათ ღვაწლს,გამოვხატავთ სითბოს,გავიცნობიერებთ,რომ ისინი მაგალითის მომცემნი არიან.
ვეტერენთა სახელობითი სია
ფოტო აპარატი,ვიდეო კამერა,ფერადი ფურცლები,მარკერები....
.გოგენია(IX)
ადგილებზე ინტერვიუს ჩაწერა
ინტერვიუ
.გერგაია(IX)
"სამკუთხა ბარათების" მოძიება,ვეტერანთა მიერ გამოგზავნილი ბრძოლის ველიდან
"სამკუთხა ბარათები"
.ებანოიძე(IX)
სამახსოვრო სიგელების მომზადება
სიგელები
.საჯაია, სახოკია(XII)
სოფელ ხეთის დიდების მუზეუმში შეხვედრა ვეტერანებთან და სიგელების გადაცემა
ფოტო და აუდიო მასალები
.გადელია,.შენგელია(VII)


 მისაღწევი შედეგები-მეორე მსოფლიო ომის ვეტერანთა " სამკუთხა ბარათების" მიმოხილვით გავიცნობთ მათ რთულ ისტორიას.
ხელისშემშლელი ფაქტორები-შესაძლებელია ვეტერანთა ხანდაზმულობის გამო ვერ მოხერხდეს მათი ერთიანი შეხვედრა,მოსალოდნელია ინდივიდუალური ვიზიტები.
პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმებით?
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი და ჯგუფის ხელმძღვანელები
15.04-30.04
მეტა ანალიზი ცხრილის მიხედვით
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი და ჯგუფის ხელმძღვანელები
30.04-09.05
მეტა ანალიზი ცხრილის მიხედვით
საბოლოო შეფასება
მასწავლებელი და ჯგუფის წევრები
09.მაის
მეტა ანალიზი ცხრილის მიხედვით

                   ჯგუფების მუშაობის მეტა ანალიზი

-ცხრილში მოცემულ ყოველ დებულებას შევაფასებთ 4,3,2,1 ქულით. 4 ქულა ნიშნავს-"სრულიად ვეთანხმები",3 ქულა- "ვეთანხმები",2 ქულა-"ნალებად ვეთანხმები",1 ქულა-"თიქმის არვეთანხმები".
-ყველა გამონეტქვამს შევაფასებთ სვეტებში მოცემული ქულებით.
1
ინიციატივას სიამოვნებით ავიტაცებ
სიამოვნებით ვიტაცებ და ვავითარებ ახალ იდეებს
სხვებთან ერთად სიამოვნებით ვმუშაობ
ჩემთვის მნიშვნელოვანია საკითხების სიღრმისეული შესწავლა
2
ჩემთვის მნიშვნელობვანია მიზანს სწრაფად მივაღწიო
ჩემთვის მნიშვნელოვანია ახლაი გზების ძიება და ამგზებზე სიარული
ჩემთვის მნიშვნელოვანია სუფევდეს კარგი ატმოსფერო
ჩემთვის მნიშვნელოვანია საფუძვლიანი მუშაობა
3
პასუხისმგებლობის საკუთარ თავზე აღება მიადვილდება
ჩემთვის ადვილია წინადადებები განვავითარო
მიადვილდება დათმობაზე წასვლა
მიადვილდება ფაქტების ობიექტურად შეფასება
4
ხანდახან ჯგუფის წევრებზე ვმოქმედებ მეტად დომინანტურად
სავადაუროდ ხანხდახან სხვებში შფოთს ვიწვევ
სავარაუდოდ ხანდახან სხვებზე ვმოქმედებ შემაფერხებლად
სავარუდოდ სხვების თვალში ხანდახან სკულპულოზური ვჩანვარ
5
გაჭინაურებული საქმე არ მიყვარს
რუტინა არ მიყვარს
დისკუსია არმიყვარს
სისწრაფე არმიყვარს
6
ვზრუნავ ჯგუფის წინსვლაზე
ყურადღებას ვაქცევ ჯგუფში მრავალფეროვნებას
ჩემთვის მნიშვნელოვანია განწყობა ჯგუფში
პასუხისმგებლობას არგავურბივარ

ჯამი-ქმედებაზე ორიენტაცია
განვითარებაზე ორიენტაცია
ჯგუფზე ორიენტაცია
ანალიტიკოსი